غذاهای مقوی برای مردان
نوشته شده توسط : نوری

 

معرفی غذاهای مقوی برای مردان

با برخی از پرخاصیت ترین و مفیدترین مواد غذایی برای سلامت جسمی آقایان آشنا شوید.

 
 

گرچه خوردن مواد غذایی خوب از قبل میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت و لبنیات، زن و مرد نمی شناسد ولی طبق مطالعات زیادی برخی از مواد غذایی نقش موثری در رژیم غذایی مردان ایفا می کنند که در این مطلب با غذاهای مقوی برای مردان آشنا خواهید شد:

غذاهای مقوی برای مردان

  • گوشت قرمز بدون چربی

گوشت قرمز حاوی پروتئین است و به گزارش نیک صالحی اگر از نوع بدون چربی آن استفاده شود، تنها مقدار کمی بیشتر از سینه مرغ چربی دارد. گوشت قرمز منبع غنی لوسین است، آمینو اسیدی که به ساخت ماهیچه کمک می کند.

  • آلبالو

آلبالو و آب آلبالو خواصی مشابه با داروهای ضد التهابی البته بدون عواض جانبی آنها دارد و برای تخفیف درد عضلات مفید است.

  • کاکائو

اگر از کاکائو مناسبی استفاده می کنید می تواند در بهبود گردش خون مفید باشد. فلاوان های موجود در کاکائو تلخ می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و فشار خون را کنترل کند. مردانی که دچار گردش خون ضعیف هستند بیشتر ممکن است دچار مشکلات نعوظ باشند. گرچه لازم به ذکر است مصرف بیش از اندازه کاکائو می تواند اضافه وزن به دنبال داشته باشد. از مصرف حدود ۱ اونس (۲۸ گرم) در روز کاکائو به جای شکلات های دیگر لذت ببرید.

مواد غذایی عالی برای سلامت مردان

  • غذاهای دریایی

انواع غذاهای دریایی سرشار از زینک (روی) است که برای سلامت قلب، عضلات و سیستم تولید مثل حیاتی است. سطح پایین زینک در بدن معمولا مشکلاتی مربوط به کیفیت پایین اسپرم و ناباروری مردانه را به دنبال دارد. اگر از طرفداران غذاهای دریایی نیستید، گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، آجیل و دانه های خوراکی نیز گزینه های سالم دیگر برای زینک هستند.

  • آواکادو

گرچه این میوه کرمی، چربی بالایی دارد ولی از نوع خوب آن است. چربی غیراشباع شده موجود آواکادو می تواند کلسترول های بد خون را از بین ببرد. ولی ترفند استفاده از این نوع چربی آن است که از آن به جای چربی های اشباع شده و ترانس استفاده کرده و نباید بیشتر از ۲۵% – ۳۵% کالری روزانه شما از چربی باشد. روغن زیتون و انوع آجیل نیز دارای چربی های مفید هستند.

غذاهای مقوی برای مردان

آواکادو – غذاهای مقوی برای مردان

  • ماهی های چرب

ماهی های چرب نظیر سالمون، ساردین، شاه ماهی و ماهی هالیبوت (لوزی ماهی) از دیگر منابع غنی چربی های سالم هستند. آنها دارای نوع خاصی از چربی به نام اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که بدن را در مقابل بیماری های قلبی محافظت می کند. مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته می تواند خطرمرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش دهد.

  • زنجبیل

زنجبیل خواص ضد التهابی برای بدن دارد. مصرف منظم زنجبیل می تواند درد های مربوط به آسیب های عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد.

  • شیر و ماست
همچنین بخوانید :  تیپ بسیار شیک آنجلینا جولی با مانتو و شلوار در فروشگاه مواد غذایی

مایه موجود در شیر و ماست یکی دیگر از منابع لوسین، آمینو اسید مفید برای ساخت ماهیچه است. ماست یونانی که غلظت کرمی شکل دارد یکی از ماست های پیشنهادی است. شیر و ماست همچنین حاوی پروتئین، پتاسیوم و باکتری مفید است که به حفظ سلامت شکم کمک می کند.

غذاهای مقوی برای مردان

  • موز

موز غنی از پتاسیم است و به گزارش نیک صالحی این ماده برای سلامت استخوان و انقباضات عضلانی حیاتی است. همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند. در حقیقت در مقوله فشار خون، مصرف به اندازه پتاسیم به اندازه کم مصرف کردن سدیم، اهمیت دارد.

  • پسته

آجیل از جمله پسته غنی از پروتئین، فیبر، زینک است و در عین حال در زمان هایی که هوس خوردن اسنک های نمکی و جویدنی دارید، یکی از گزینه های خوب است. بهتر است آن را با پوست بخورید، بدین معنی که خوردن تک تک آنها برایتان سخت باشد و از مصرف بیش از اندازه در زمان بسیار کوتاه خودداری کنید (چرا که در این صورت زمانی را تنها سعی در جدا کردن پوسته آنها خواهید کرد!)

  • بادام برزیلی

تنها یک اونس از بادام برزیلی هفت برابر از میزان سلنیوم روزانه را در بر دارد. این ماده معدنی به تقویت دستگاه ایمنی بدن و غده تیروئید کمک می کند.

غذاهای مقوی برای مردان

بادام برزیلی – غذاهای مقوی برای مردان

  • سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است، ماده ای که بدن را در برابر برخی از سرطان ها محافظت می کند. برخی از تحقیقات اظهار دارند مردانی که به طور منظم سس گوجه فرنگی مصرف می کنند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آنها کمتر است، گرچه همه مطالعات این نظریه را حمایت نمی کنند.

  • سویا

مواد غذایی مختلف تهیه شده با سویا بهترین محافظ بدن در برابر سرطان پروستات است. توفو، سوپ میسو و شیر سویا از جمله روش های خوشمزه برای مصرف سویا است.

سبزیجات مفید برای مردان

  • سبزیجات مخلوط

سبزیجات غنی از مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) هستند که به تقویت سلامت سلول ها و محافظت بدن در برابر سرطان کمک می کند. انواع مختلفی از فیتوکمیکال وجود دارد، بنابراین بهترین روش این است که سبزیجات را در رنگ های مختلف مصرف کنید.

  • سبزیجات نارنجی

سبزیجات نارنجی غنی ترین منبع بتا-کاروتن، لوتئین و ویتامین C هستند. بر طبق یک مطالعه وسیع، این مواد غذایی از بزرگ شدن پروستات جلوگیری می کنند. بهترین گزینه ها برای مصرف این نوع سبزیجات فلفل دلمه ای، هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین است.

  • سبزیجات برگ سبز

اسفناج، کلم پیچ و یا کولارد سبزبه سلامت چشم ها و همچنین به سلامت پروستات کمک می کند. این سبزیجات برگ سبز حاوی مقادیری از لوتئین و زاگزانتین است که هر دو آنها برای محافظت از چشم ها در برابر بیماری های چشمی نظیر آب مروارید و دژنراسیون وابسته به سن ماکولا مفید است.





:: برچسب‌ها: غذاهای مقوی برای مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: